« اگر پول‌هایم را پیدا نمی‌کردم، برنامه سفرمان به‌هم می‌خورد و در ایران سرگردان می‌شدم.» این نخستین جمله‌ای بود که توریست لبنانی بعد از پس گرفتن کیف پول گمشده‌اش به زبان آورد. کیف پول او زمانی گم شد که برای تفریح راهی تله‌کابین اصفهان شده بود اما کارکنان پاکدست تله‌کابین کیف را به صاحبش رساندند.

کیف پول

همشهری آنلاین _ فتانه احدی: « اگر پول‌هایم را پیدا نمی‌کردم، برنامه سفرمان به‌هم می‌خورد و در ایران سرگردان می‌شدم.» این نخستین جمله‌ای بود که توریست لبنانی بعد از پس گرفتن کیف پول گمشده‌اش به زبان آورد. کیف پول او زمانی گم شد که برای تفریح راهی تله‌کابین صفه در اصفهان شده بود اما کارکنان پاکدست تله‌کابین کیف را پیدا کردند و آن را به صاحبش رساندند.

به گزارش همشهری، عصر شنبه 20 مرداد بود و ساعت کار تله‌کابین صفه اصفهان در مجتمع خدماتی و تفریحی سپاهان به پایان رسیده بود. طبق معلوم تیم نظارت مشغول بررسی‌های فنی و مراقبتی شدند که در ایستگاه دوم تله‌کابین، یک کیف مشکی را دیدند که روی صندلی یکی از کابین‌ها افتاده بود. داخل آن کیف پولی پر از دلار و پول‌های خارجی بود و معلوم بود که صاحب کیف، یکی از گردشگران خارجی بوده است.

اتفاق تلخ برای گردشگر لبنانی در اصفهان | در تله‌کابین صفه اصفهان چه اتفاقی افتاد؟

کارکنان تله‌کابین بعد از پیدا کردن کیف، شروع به جست‌وجو در اطراف کردند اما اثری از صاحب آن نبود و به همین دلیل با ایستگاه اول تماس گرفتند تا شاید آنها از صاحب کیف خبر داشته باشند.

سعید ساکت، مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان درگفت و گو با همشهری می‌گوید: وقتی همکاران ایستگاه دوم نتوانستند صاحب کیف را پیدا کنند، کیف را به ایستگاه اول رساندند. داخل کیف 4500 دلار و مقادیر قابل توجهی ارز عربی وجود داشت. از روی پول‌ها مشخص بود که صاحب کیف یک گردشگر عرب است.

ساکت می‌گوید: بدین ترتیب، همکاران ما در ایستگاه اول هم جست‌وجوهایشان را آغاز کردند. آنها می‌دانستند که صاحب کیف بی‌شک در شرایط دشواری است و برای همین همه تلاش‌شان را به کار گرفتند تا او را پیدا کنند. با این حال پس از چند ساعت هیچ اثر و نشانی از صاحب کیف به دست نیامد و آنها تصمیم گرفتند صبر کنند تا شاید صاحب کیف پیدایش شود.

اتفاق تلخ برای گردشگر لبنانی در اصفهان | در تله‌کابین صفه اصفهان چه اتفاقی افتاد؟

بازگشت صاحب کیف

چند ساعتی که از پیدا شدن کیف می‌گذشت که فردی نگران و هراسان به ایستگاه اول رسید. ساکت می‌گوید: او با دلهره و عجله صحبت می‌کرد، مشخص بود چیزی را از دست داده است. با کمک مترجم معلوم شد که وی صاحب همان کیف پر از دلار است. صاحب کیف گمشده فردی لبنانی بود که با 7 نفر از اعضای خانواده‌اش برای گردش به ایران و اصفهان آمده بودند. او گفت همه دارایی‌اش در این سفر در این کیف بود که اگر پیدا نمی‌شد، برنامه سفرشان به هم می‌ریخت و در ایران سرگردان می‌دند.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های گردشگری و فرهنگی سپاهان شهرداری اصفهان ادامه می‌دهد: بدین ترتیب همکاران ما با گرفتن نشانی از این توریست لبنانی، کیف پول را به او پس دادند و صاحب کیف با خوشحالی از همه تشکر کرد و گفت که بعد از اینکه متوجه مفقود شدن کیفم شدم همه جا را گشت و دیگر امید چندانی به پیدا کردنش نداشت و تله‌کابین آخرین امیدش بود.

تقدیر از تیم نظارتی ایستگاه دوم تله کابین

ساکت ادامه می‌دهد: با پیدا شدن کیف و بازگشت به صاحبش همه افراد در خوشحالی آن گردشگر خارجی، سهیم شدند. ما نیز در این مجموعه به پاس انجام این کار نیک از گروه نظارتی ایستگاه دوم قدردانی خواهیم کرد.

کد خبر 873828
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    2 0
    این کیف توریست لبنانی را ما ایرانی ها پرپول کردیم!